Wednesday, September 22, 2010

Assalamualaikum semua tetiba ja ri ni terasa nak wat entry pasal rumah .Seperti sedia maklum orang tasik gelugor dan sekitarnya dah tahu tentang pengambilan tanah oleh kerajaan.Tak terlepas lah juga ngan kg aku iaitu kg pinang tunggal.Baru2 ni raya ke3 aku balik la ke kg melawat kubur saudara mara.pilu rasany seperti kg diserang garuda semuanya dah tak ada .Kebanyakannya membeli rumah taman tapi mak aku beli tanah dan wat rumah .Anak cucu ramai mana boleh duduk rumah taman.Yg ini adalah rumah sementara yg mak duduk sebelum rumah baru siap.Masa ni tengah dok kemas la tapi tinggal tak banayk
Haaa yg ni lak paling banyak kenangan.inilah pot aku ngan adik beradik lain berkumpul waktu petang bila balik kg.makan kat tepi sungai kena lak angin sepoi2 dia perghhhhh.kadang2 rasa cam tak mau masuk rumah walaupun dah magrib.gambar ni aku ambil masa dah di tinggalkan tu yg nampak semak.Inilah suasana kg yg susah nak caru pasai bukan semua kg ada sungai
Ini lak tapak rumah aku yg telah di robohkan.Dengan sekelip mata ja tak sampai 10 minit kata adik aku .Masa jentolak datang dia cal bg tau orang nak roboh rumah balik cepat .pas tu dia pi la tengok apa lagi yg dia orang nak buat.sampai2 ja kat rumah aku dah tak ada dah rumah ya allah dia punya teqeyaq(ngangis la) sedih tak tau nak cakap pada hal rumah yang mak duduk sementara tu hanya 5 minit ja dari tapak rumah punya la dekat tapi lagi cepat dia orang dia buat kerja

No comments:

Post a Comment